Kan een cilinderslot in een oplegslot?

Onlangs is mijn voordeursleutel afgebroken, maar mijn man heeft de sleutel nog wel, dus moeten we het even zo doen wat niet optimaal is, maar wel werkt.
Nu wil ik het slot gaan vervangen, maar we hebben een oplegslot.
Voordat ik de boel sloop wil ik graag weten of in het oplegslot een cilinderslot kan plaatsen of dat het anders moet, dat weet ik allemaal niet.
Alle hulp en tekst en uitleg is welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Jazeker. Dat kan. Maar hou er wel rekening mee dat je binnen én buiten vervangt. Ik heb dit aan de hand gehad. Had alleen op oplegslot vervangen waardoor als binnen op slot je van buiten niet met sleutel kon openen want 2 verschillende cilinders.