Wat is de hoogte + Breedte slotgat Lundia Frederique?

Goedendag, graag hoor ik van jullie hoe hoog en breed (van de deur af) het slotgat van een Lundia Frederique zit. Deur is namelijk zonder deurkruk bij plaatsen in het slot gevallen. Zo te zien 105 cm van beneden en 5 cm van de zijkant van de deur af. Zit ik goed? Weet iemand de standaard maten hiervoor? Voornamelijk de breedte (hoever van de zijkant van de deur af) heb ik nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begrijp de vraag niet echt, je kunt de deur er toch weer uithalen door de scharnieren los te halen?

Antwoorden (1)

De afstand tot de zijkant is niet afhankelijk van het type deur, maar van het type slot dat erin zit. Heb je een standaard slot voor een binnendeur, dan is het inderdaad 5 cm. De hoogte van het slotgat is soms afhankelijk van de hoogte van je deur.
Maar wat wil je? Een gat in je deur boren om de klink in te steken, terwijl het binnenwerk (het slot) er al in zit? Dat gaat heel lastig. Wil je het toch, boor dan eerst met een klein boortje waar je ongeveer denkt dat het gat moet komen. Dan met een speedboortje het gat groter maken als je op de goede plek zit.
Kun je niet op een andere manier de deur er weer uit krijgen? Bankpasje tussen deur en kozijn steken? Of anders de scharnieren los? Succes! En volgende keer even een stukje tape over het slot tijdens passen en meten.