Hoe kun je een opdekdeur een paar mm smaller maken, gelet op het gat voor loopslot en scharnieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Kan alleen als het een massieve houten deur is. Als het een nieuwbouw huis is zal het wel zo'n board-kartonnen deur zijn. Begin er dan niet aan. Als het een massieve deur is kan je een meubel maker of houtzagerij vragen. Alleen zullen deze er niet aan beginnen. Als er metaal het hout zit kost ze dat een frais of zaag blad. Kost jou waarschijnlijk meer als een andere deur op de juiste maat. Want het is dan jouw risico. Je kunt ook zelf hobbieen.. Frais machine huren.. Maar met hetzelfde risico...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een opdekdeur kan je best een paar m/m smaller maken
de meest gangbare opdekdeuren voor binnen zijn hardboard
deuren met een honingraat vulling en houten stijlen
met een breedte van 34mm waarvan 12 mm overlapt
(zie afbeelding)
Als het maar om een paar (2) mm gaat zou ik hem aan
de scharnierkant versmallen, omdat je dan het slot niet
hoef aan te passen (voorplaat, krukgat, sleutelgat, patentboutjes)
Is het meer als 2 mm, zou ik het aan 2 kanten doen.