Hoe voorkom ik dat latex van de muur afkomt?

Onze keukenmuur (buitenmuur) was bij de vorige eigenaar een zeer vochtige muur, omdat er geen dakgoten aan het huis hingen, al het regenwater naar beneden kletterde en tegen de muur (westkant) aan kwam. De muur is daardoor jarenlang door en door nat geweest; ook de binnenmuur (ondanks een spouw), want het stucwerk kwam gewoon los.
Wij hebben nu dakgoten aan laten brengen, de muur geimpregneerd en binnen opnieuw laten stucen. Het stucwerk blijft netje zitten, maar de latex die ik er daarna opgezet heb, komt er in kleine blaasjes om sommige plekken toch af. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet of je de muur hebt voorgelijmd voordat je aan het sauzen bent gegaan, dit zou misschien een oorzaak kunnen zijn. De muur zuigt dan te hard waardoor je muurverf als een soort van filmlaagje op het stucwerk komt te liggen, dit kan dan kleine blaasjes veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarschijnlijk door het niet respecteren van de droogtijd. neem nu een onbehandelde buitengevel aan de westkant van een huis. als we die willen schilderen moeten we die schoonspuiten met een hogedrukspuit en bij vochtig weer 3 weken laten drogen alvorens te de verschillende lagen aan te brengen. het impregneren van de buitenmuur is waarschijnlijk te snel gebeurd, het vocht wil alleen maar naar binnen, winter dus warm dus aantrekken van vocht. oplossing: blaasjes verwijderen en wacht tot de blaasvorming stopt en geduld hebben (kan een tijdje duren). succes