Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou ik het behang achter de muurschildering intact?

Ik wil een muurschildering maken op een wand waar behang op zit. Het is in een huurhuis, als er een nieuwe huurder komt wil ik het behang netjes achterlaten en de muurschildering verwijderen.

2 jaar geleden
1.4K
Z512099
2 jaar geleden
Je kan niet gaan muurschilderen op behang en deze daarna verwijderen, dat is holapaloma onmogelijk!
SingingCoyote13
2 jaar geleden
dude trekt dat niet door het behang heen ? dan krijg je het op het beton of de muur erachter ook. maar je kan toch altijd als er nieuwe huurders in komen gewoon alle behang verwijderen en er een paar blikken latex over alle muren gooien en misschien willen ze niet eens behang dan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat lukt niet. Als de volgende bewoners de muurschildering niet willen, kun je aanbieden het behang te verwijderen. Waarschijnlijk willen die toch een fris nieuw behang, dus die schildering van jou zal er toch afgaan (of jij moet een belangrijke/ bekende artiest zijn
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Als het stevig, goed gelijmd, overschilderbaar behang is, dan kun met muurverf een schildering maken en bij verhuizing er een laag (of 2) witte muurverf overheen rollen.
Behang dat niet geschikt is voor meerdere lagen verf zul je er af moeten halen.

Een andere optie is om losse houten platen tegen de muur te zetten of op te hangen en daar je schildering op aan te brengen. Je kunt dan je hele muurschildering mee verhuizen en houdt hooguit een aantal schroefgaten over in de muur die je eenvoudig dicht kunt smeren. Je kunt platen mdf, spaanplaat of hardboard gebruiken. Wil je de platen los neerzetten dan zul je stevige platen moeten gebruiken, en/of er een frame achter moeten maken. Dunnere platen kun je vastzetten op een paar panlatten die je stevig aan de muur vastschroeft. De platen kun je ook eerst behangen of met een egale kleur muurverf beschilderen voordat je de muurschildering gaat maken, dan zuigt het hout minder en heb je een egale achtergrondkleur.
(Lees meer...)
Inekez1
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding