Heeft iemand ervaring met het inkorten van een te diepe Ikea keukenkast?

We willen een hoge Ikea keukenkast in onze bestaande (niet Ikea)keuken plaatsen, ter vervanging van de huidige kast. Probleem is dat de ikeakast 60 cm diep is en onze keukenkastjes 58,5 cm. Heeft iemand ervaring in het inkorten van de diepte? Tips zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De binnenmaat van de Ikeakast is 58 dus je zou kunnen proberen de achterwand er uit te laten en een stukje van de zijwanden af te zagen.

Antwoorden (2)

Kale kast met alleen planken? dan is het vooral wat werk.

Met lades e.d. is het afhankelijk van de speling in de kast, dat zou je na kunnen meten bij ikea. (volgens de bron kan het, maar daar zou ik niet vanuit gaan)

In de bron hebben ze ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat zelfde probleem opgelost door aan de achterzijde de gleuf waar het hardboard in zit eraf te zagen met de decoupeerzaag , daarna heb ik de hardboard plaat er weer op gelijmd en gespijkerd , resultaat is dat het kastje iets korter is maar binnenin dezelfde maat houd omdat de strook die je er af zaagt ongeveer 10a15 mm is