hoe maak ik de deuren van een kast (meterkast) magnetisch om er magneetjes op te hangen?

Ik heb magneetverf gebruikt, drie lagen maar is niet sterk genoeg (het zijn langwerpige deuren)

Toegevoegd na 9 minuten:
Het zijn gewoon kleine magneten, die je in souvernierswikels koopt (niet al te groot dus). Niet magneten om er memo's of iets dergelijks onder te hangen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Door er een magneetplaat overheen te doen. Dat heb ik ook gedaan bij mijn inloopkast.
Wij hadden ook drie lagen magneetverf geprobeerd, maar dit werkte inderdaad niet.
Er is nu een magneetplaat overheengespijkerd (zo groot als de deur zelf). Het ziet er heel leuk uit. De platen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. Je kan ze zelf op maat maken.
Wij hebben een houten randje langs de randen van de deur getimmerd. Dat geeft een extra leuk effect.
Deze platen zijn gewoon verkrijgbaar bij de gamma.
De plaat is erg sterk magnetisch. Ik heb er zelfs een extra sterke magneet op gehangen, waarmee ik de deur zelfs open kan doen!
Heel handig.

Succes!

P.S. ik neem aan dat je de hele deur magnetisch wilt, omdat je het had over magneetverf. Je kan anders natuurlijk ook een stukje gebruiken. Als dat niet mooi is gewoon een magneet-bord ophangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hebt waarschijnlijk die leuke grote koelkastmagneten. Die zijn gewoon te zwaar. je zult voor die verf de lichtere moeten hebben, (die rondjes in allerlei kleuren bij de kantoorboekhandel of bruna) Voor die andere magneten zul je met zwaarder werk aan de gang moeten, . Een ijzeren strip ofzo op de deur
11 jaar geleden
U kan daar best een metalen plaatje tegen kleven of schroeven, een 1/2 millimeter is eigenlijk al voldoende.
Er bestaan in de handel ook magnetische borden voor deze toepassing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je meerdere lagen magneetverf over elkaar doet, wordt de kleefkracht sterker.
Telkens goed laten drogen!