Hoe kan ik een houten plank die krpm getrokken is, weer recht latem trekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krpm = krom

Het beste antwoord

Nat maken en rustig buigen en vastzetten, weer nat maken en weer buigen net zolang to je hem recht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vast zetten aan een tafel met lijmklemmen aan de uiteinden. (ligt er wel aan hoe dik het hout is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak is een kromme plank een slecht stuk van een boom of ver van het centrum gezaagd. Hij trekt niet voor niets krom. Op iets lijmen dat wel recht is dwingt hem recht maar ik vrees dat zo'n stuk hout uiteindelijk toch weer krom wordt.

Ik had één zo'n plank in een houten tafel, alle planken keurig recht en die ene bleef krom. Die heb ik toen andersom gemonteerd en goed vastgeschroefd maar het bleef lapwerk
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, het hout wil altijd weer terug naar zijn normale vorm.