Hoe maak ik een "pocket clip" voor een victorinox classic?

Ik heb een hekel als iets los in mijn broekzak bungelt. Daarom wil ik graag een clip maken zodat een Victorinox Classic aan de binnenkant van de broeksrand geclipt kan worden.

Hoe kan ik die maken. Het moet klein genoeg zijn voor het kleine zakmesje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Koop een goedkope balpen maar met METALEN clip. Haal de tandenstoker eruit en vijl nu de haak van de balpenclip zo dat deze in de schede van de tandenstoker past. Vul eerst de schede met 2-componenten kunsthars (1 euro op de markt of in zo'n chinees troepenwinkeltje) en schuif dan de bijgevijlde clip in de tandenstokerschede. De tandnstokerfunctie ben je dan wel kwijt, het zij zo...!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een goed idee.
Het is eigenlijk geen classic maar een mini champ. Daarvan heb ik net de pen+kant eraf gehaald en vervangen door een tandenstoker+kap.
Aan de andere kant heb ik er een spelt in gemaakt. Dus liever houdt ik de tandenstoker. Wat ik meestal doe (voor grotere items), is van een mobiel hoesje met riemclip, de riemclip eraf halen en met goede dubbelzijdige tape (of lijm) vastzetten.
Alleen deze clips zijn te groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog deze clips, wellicht lukt het daarmee.
http://www.promoclip.com/clip/assets/bestel-online.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan ook zon clipje van een hele kleine rolmaat nemen. Je moet dan wel even een draadje tappen in het rode gedelte van het mes en dan erop schroeven.