Hoe kan je hout een gemeleerd gouden uiterlijk geven?

Las elders dat Xenos voor weinig geld acrylverf heeft. Hoe breng je dat op?
Heb een paar houten lijsten die al gelakt zijn. Kan ik die doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Acrylverf is eigenlijk bedoeld om mee te schilderen, op doek, papier of plaat. Maar kan in theorie ook gebruikt worden om een lijst mee te schilderen. Al zou ik je dat niet adviseren, omdat het nog vrij kwetsbaar is, als er een vlieg op je lijst poept, dan kun je dat er niet afpoetsen. Bij de bouwmarkt verkopen ze kleine potjes verf waar je dat beter mee kunt doen, dan kun je kiezen uit watergedragen of verf op terpentinebasis. Ook bij de Action en Kwantum verkopen ze goedkope verf.
Verf gemeleerd aan brengen kan op verschillende manieren,
- laag bruin of koper aanbrengen, na drogen goudkleur, dan met gefrommelde doek over de bovenste laag natte verf deppen.
- laag bruine of koperkleurige verf aanbrengen, daarna goudkleurige verf, dan de natte laag tamponeren met een reliëfroller voor structuurverf.
- of weer op dezelfde manier, maar dan met een oude doek op de natte laag slaan.