Hoe CV ontluchten in gelijkvloers huis.?

Ik wil mn verwarming na het bijvullen ontluchten.
Maar alles is gelijksvloers dus ik werk niet van beneden naar boven.
Mijn vraag is dus moet je dan beginnen bij de radiator die het dichtst bij de ketel staat en dan naar de verste of bij de verste beginnen en dan naar de dichtste bij de ketel?
Ik zie graag een spoedig antwoord. Bedankt.

2 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Maakt niet zoveel uit gewoon alle verwarmingen langs.
2 jaar geleden
10XL
2 jaar geleden
Ok bedankt, dacht aangezien je van beneden naar boeven dient te werken, dat er toch een systeem in moet zitten.
Normaal gesproken begin je bij de nippel die het verst weg zit. Als je op die manier werkt, dan blijft de vloeistof die erachter zit het meest in rust, en heb je het minst kans dat er lucht blijft zitten.
jc54