Volgens mij zijn er alleen 'normale' textielstiften in de handel. Het kaligrafeereffect zal je dan dus zelf moeten aanbrengen door een dubbele lijn te maken.

Het schrijven met textielstiften vind ik persoonlijk een ramp. Mooie strakke lijnen maken is een hele kunst. Laat staan sierlijke letters. Ga op zoek naar een stift met een stevige punt. Hoe steviger de punt, hoe strakker je kunt werken. Haartjes die uitsteken in het stiftje, kun je het best afknippen.

De ondergrond van je beschrijven kledingstuk is belangrijk. Bij een t-shirt moet je bijvoorbeeld iets in het shirt doen. Als je kiest voor iets sterks zoals een stuk van een doos of telefoonboek en je kunt de stof straktrekken, dan is het resultaat vaak mooier. Let wel op dat je de stof niet helemaal uit het verband trekt, want dan zal het eindresultaat misschien niet kloppen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dank je wel voor je tips. Waar koop jij ze meestal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ze van een hobbyshop, maar die bevielen helemaal niet. Volgens mij is mijn huidige van de Hema. De stiften (ik meen zwart, blauw en rood) liggen bij de pennen en stiften. Goed betaalbaar ook!
Annswers
13 jaar geleden
Ik heb een setje van Bruynzeel gekocht met 8 kleuren; T-shirt markers met dunne punt. Bedankt voor je tips!