Zijn de huismerk siliconenkits (zoals gamma/praxis/karwei etc.) net zo goed als de duurdere merken? Welk merk is het best?

Ik wil blijvend elastische siliconenkit kopen om kieren op hout te dichten. Er zijn erg veel soorten kit, en ook nog erg veel merken. Zijn de goedkopere huismerken net zo goed als de (soms ruim 2x) duurdere merken? Welk merk is het best prijs/kwaliteit verhouding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

De merk producten zijn vaak beter geïnnoveerd. Nieuwer en verbeterd tov de huismerken. Vaak worden de huismerken ook bij de merken gemaakt maar is vaak niet de de nieuwste samenstelling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kieren tussen hout/hout en hout/steen dicht je met acrylkit en niet met siliconenkit.
Siliconenkit kan je niet overschilderen en het verpest de rest van het te schilderen houtwerk. Bovendien hecht siliconenkit niet eens goed op hout.
Persoonlijk kies ik altijd voor "Sista" acrylaatkit voor hout tegen en steen of hout tegen houtafdichtingen daar ik al die goedkope kit wantrouw i.v.m astbesttoevoegingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, neem geen siliconenkit.
Zelf heb ik trouwens wel goede ervaringen met goedkope kitten, zowel acrylaat als siliconen, van de Action bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is voornamelijk het prijsverschil dat verschil maakt, je kunt rustig voor een huismerk acrylkit kiezen. De reclame en daardoor naamsbekendheid laten het merkproduct bekend, vertrouwd en daardoor goed klinken.
Ook hier volop vertrouwen in de huismerken wat kit betreft. Met verf kun je beter wel voor een goed merk kiezen, Histor of Sigma, het vloeit beter uit en is kras vaster.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
asbesttoevoeging? hoe bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Asbest is al jaren verboden, dus dat lijkt me sterk.