Verwijderd melk ook roest van metalen voorwerpen?

Ik heb een paar dingen van metalen zoals sleutels om mee te werken en nog dingen. sommige sleutels beginnen roest te krijgen en ik het en ik wil het graag afdoen. Ik had eens gehoord dat je metalen dingen in melk moet leggen en dat de roest eraf gaat omdat er iets in melk zit die het roest van het metaal doet. Is dit waar of heb ik het verkeerd verstaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
fremar
10 jaar geleden
Roest op metaal (bv. strijkijzer, enz.)
Op metaal kun je roestvlekken verwijderen door een mengsel te maken van boter en zout. Dit moet je ongeveer een uur laten inwerken en daarna met een doek of keukenpapier afnemen.

Antwoorden (2)

Nee, cola schijnt tegen roest te werken. maar je kunt ook gewoon een schuurpapiertje pakken en de roest afschuren
10 jaar geleden
Je kunt het proberen, al denk ik dat je je sleutels en dergelijke beter in cola kunt ontroesten, zure melk wordt gebruikt om roest uit gekleurde kleding te verwijderen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik verwacht dus niet dat dat gaat lukken.