Waarom verliest mijn Atag 203C cv ketel waterdruk in 10 minuten?

mijn Atag 203C verliest alle waterdruk in 10 minuten, zo te zien is nergens een lek, ook is het expansievat vorig jaar vervangen, ketel is 2 jaar oud. Waar blijft dit water? Ook blijft het kraan tekentje branden, ondanks dat er geen kraan aanstaat.

Toegevoegd na 1 uur:
Net even getest. Bijgevuld tot 1.8 bar, stekker eruit. Na 10 minuten stekker er weer in, en hij zegt gelijk dat er nog maar 0.8 bar in zit. Misschien maakt dat iets duidelijk voor een hier aanwezige specialist, want ik weet het niet meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat je alle leiding kunt zien?
Als er ergens een leiding verborgen zit, bijvoorbeeld ergens achter in de badkamer, dan kan het lang duren voordat het water gaat lekken. Even op het expansievat kloppen, je kan horen of ie helemaal vol zit of halfvol zoals het hoort. (dit kan het eigenlijk niet zijn, als ie in 10 minuten 1 bar verliest als ie buiten gebruik is)

Antwoorden (2)

Dat kan alleen als er een lek is , mogelijke punten ,warmetwisselaar, overdrukventiel leidingen of pomp , ook kan het zijn dat de druksensor en manometer kapot zijn ,is echter onwaarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat zijn allemaal punten in de ketel zelf toch?
Dat zou ik toch moeten zien dan. Hij loopt gewoon leeg, ook als de boel niet actief is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
overdrukventiel zit buiten de ketel aangesloten op een afvoerkanaal ,zie je dus niets van
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ zeker een lek.
Meestal zie of hoor je een overventiel wel als ie lekt, anders even de cifon open zetten die er meestal onder zit. (even een emmer eronder) De enige manier om zeker te weten of het in het ketel of de rest zit is door de ketel of te doppen.
Als je echt geen lek kan vinden, is waarschijnlijk toch het drukvat kapot. In zo'n geval verzamelt zich het nieuw toegevoegde water in de ruimte die eerst lucht bevatte.