Hoe kan ik PP schilderen (polypropyleen)?

Ik zou een groene watertank willen schilderen. Men sprak mij van coaten ipv schilderen. wat is het verschil en wie heeft het gepast product?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (2)

Polypropyleen kan je normaal gesproken niet overheen schilderen,maar je zou het kunnen proberen met een spuitbus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PP kan niet geschilderd worden, ook niet met een spuitbus. Je kunt er wel iets op plakken met contactlijm, zoals een sticker, maar dat is een tijdelijke oplossing.
PP is overschilderbaar met de juiste voorbehandeling en primer.
Dus eerst ontvetten en licht schuren, dan schilderen met Mathys Pegalink. Daarna kun je het afwerken met 2 lagen (geschikte) lak in de kleur naar keuze.

Het verschil tussen schilderen en coaten is:
Schilderen is veelal met een 1 component product dat met de kwast of roller wordt aangebracht.
Coaten wordt meestal gedaan met een twee componenten product dat bv gespoten wordt.