wij hebben bruine plavuizen in huis,kan ik deze verven?

zou graag mijn bruine vloer plavuizen een andere kleur geven.
Is dit mogelijk en zoja hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verf is altijd aan slijtage onderhevig, dus weet niet of je erop zit te wachten om met een bepaalde regelmaat je klus te herhalen?

Antwoorden (5)

Ja kan met betonverf, maar wordt niet echt mooi als je de voegen niet afplakt en da's nogal een klus!

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zou het maar vergeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad
Dat is mogelijk, er is verf dat je op tegels kunt verven. Helaas is het resultaat matig en slijt het er soms af.

Het is mooier om de plavuizen te vervangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook zijn niet alle tegels geschikt. Als je het toch wilt: neem eerst tegelgrondverf zodat de tegelverf goed hecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de min niet. Ik heb ervaring en ik zie het ook in andere antwoorden terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind die min ook onzin, het verfwerk slijt inderdaad heel snel +
Ja, dat kan.

De volgende stappen moet u dan nemen;

ontvetten
gebruik een goede grondverf voor hechting
gebruik daarna een kwalitatief goede vloerverf.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een correct antwoord. Het kan. Resultaat valt vaak tegen, of het slijt. Maar het kan wel en je moet wel degelijk een hechtende verf gebruiken. Dus van mij een compensatieplus.
jaren terug de plavuizen eens geschilderd, met speciale tegelverf, op het begin was het prachtig, maar na een tijdje begon het te bladderen en dat was heel lelijk, ik heb kort daarna de tegels vervangen, dit is al wel wat jaartjes terug, misschien is de kwaliteit nu beter, of lukt het met betonverf wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.
Ja dat is mogelijk, de vloer goed ontvetten impregneren met hecht primer, gronden en met betonverf aflakken. Kan het weer een tijdje mee. maar is geen oplossing voor jaren. Misschien is het toch beter er andere tegels overheen te leggen als de hoogte dat toelaat. Met goede tegel op tegel lijm kan dat perfect of anders ondertapijtje erop en laminaat.