Welke ondergrond moet ik gebruiken bij het plaatsen van een houten wand buiten?

Ik wil graag van 18mm underlayment houten platen een wandje maken om de zijkanten van een afdakje dicht te maken. Nu lijkt het mij dat ik beter niet deze houten platen direct op de stenen kan laten rusten van mijn terras ivm vochtwerking op de onderkant van de houten platen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Welke ondergrond dien ik eerst te gebruiken waar ik de houten platen op kan laten rusten? Ik dacht zelf aan een geïmpregneerde houten balk of eventueel 1 rij bakstenen. Graag advies van mensen die hier ervaring/kennis over hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi, dit is gelijk een antwoord waar ik iets aan heb, thnks! Ik begrijp alleen niet over dat een houten frame dan "hol" wordt? De houten balken zijn toch massief? En jouw antwoord is voor de helft maar verstuurd, zou je de rest er ook nog bij kunnen zetten? Alvast bedankt!

Het beste antwoord

het beste is inderdaad dat de plaat niet rechtstreeks op de tegels rust. een stukje u-profiel van 10cm lang, en inwendig 2cm moet het probleem oplossen. boor 6 gaatjes in het u-profiel, 2 aan elke zijde. bevestig de profielen op de grond met schroeven, maar voorzie een stukje rubber van een halve cm dik tussen het profiel en de vloer. leg in het profiel ook rubber (fietsband bijvoorbeeld) plaats de underlayment in het profiel en vastschroeven. Gebruik om de 30cm een profiel. Denk er wel aan dat een volle plaat een windvangers is dus voldoende bevestigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thanks!