Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik de leidingen van mijn verwijderde WTW gebruiken voor zuurstof aansluitingen voor mijn nieuwe CV ketel?

Wil de WTW verwijderen en daarvoor in de plaats alleen een nieuwe CV ketel plaatsen. Dat kan niet zegt men omdat er niet genoeg zuurstof aanvoer is voor goede verbranding omdat het huis te goed geïsoleerd is.
Daarom de vraag, kan ik niet de leidingen (buizen) van de WTW gebruiken. Dan komt de zuurstof rechtstreeks van buitenaf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
637
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
foto's van de situatie kan helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is niet eenvoudig te zeggen. Het hangt mede af van de lengte en de doorsnede van je WTW buizen.
Aardgas komt met ca. 0,1 bar uit de brander. Vervolgens stijgen de rookgassen door de warmte naar boven. De vraag is of die aanzuiging voldoende is om genoeg lucht aan te zuigen. Voor elke kuub aardgas moet er een kuub lucht worden aangezogen.
Een ander punt is dat een HR-ketel volgens mij al een afzuiger heeft. Die zou daarbij al kunnen helpen.
Weer een ander punt is of het qua voorschriften is toegestaan. Die gaan natuurlijk wel over normale situaties. Mogelijk zal een installateur het niet willen installeren.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
De aan-en afvoer van modrne CV-ketels moeten aan stricte voorwaarde voldoen. de uitloop van afvoer moet zich naast de aanvoer bevinden en de verbindingen moeten met gesloten buizen gemaakt worden. Oude leidingen kunnen daarvoor in het algemeen niet voor gebruikt worden. Vraag voor je gaat beginnen advies aan een deskundige, want de ketel werkt domweg niet, als de aansluiting niet juist gemaakt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding