hoeveel tapijttegels passen er in een vierkante meter?

Ik ben echt een oen in wiskunde. en nu wil ik mijn gang hiermee leggen . Maar heb geen idee hoevel ik er nodig heb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (4)

meet de lengte en breedte van je gang.
en vermenigvuldig dat met elkaar en je hebt de oppervlakte
meet de lengte en breedte van een tegel, ook vermenigvuldigen.
deze 2 getallen delen op elkaar en je hebt het aantal tegels.
En als je de tegels gaat kopen zeg je gewoon tegen de verkoper: mijn gangis zo lang en zo breed, hoeveel heb ik nodig
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Dit is het antwoord op " hoeveel tegels heb ik nodig voor mijn gang" Echter gaat dan je berekening vaak nog niet op , omdat het onherroepelijke afval nu niet mee gerekend is.
anneliez
10 jaar geleden
nee, maar dat wordt ook niet meegerekend als je weet hoeveel tegels er in een vierkante meter gaan.
Frimu2
10 jaar geleden
Wat ik wil zeggen is dat als je een gang zou hebben van, gek gezegd 75 bij 75, en je tegels van 50 bij 50 zou gebruiken, je toch 4 tegels nodig heb, of je zou met 2 of 3 tegels moeten snijden en gaan puzzelen.
ik ga uit van 4 stuks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij tegels van 100 bij 100 ....1 bij tegels van 50 bij 50 ......4 bij tegels van 33.34 bij 33.34 ....9 bij tegels van 25 bij 25 .....16 bij tegels van 20 bij 20 ......25 bij tegels van 10 bij 10 ......100 bij tegels van 5 bij 5 .....400 bij tegels van 2 bij 2 2500 en bij tegels van 1 cm .... 10000 echter zal bij de laatste 3/4 van de antwoorden wellicht geen tapijttegel te koop zijn.
Frimu2
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Oei ...minnen, toch een foutje gemaakt? De omhoog afronding van 33.34 kwalijk genomen? Of omdat ik verzaakt ben er cm (centimeter) bij te vermelden
Lengte x breedte is oppervlakte. Deel de oppervlakte van de gang door de oppervlakte van de tegels en je hebt het aantal tegels. Echter, je zult wat snijverlies hebben en het is wellicht ook mooier als er aan de zijkanten van de gang (langs de muur of deur) even grote tegels liggen ipv bijvoorbeeld 1 hele tegel bij de linker zijkant en een klein strookje rechts. Je hebt hiervoor al snel wat extra tegels nodig. Daarom zou ik een plattegrond (of foto ?) van de gang met de afmetingen erbij meenemen naar de tapijtwinkel en het daar laten uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt geen snijverlies als de tegels al tegels zijn
Frimu2
10 jaar geleden
Fidolecop ....Ja als je gang exact 1 bij 1 meter is, .....maar dan nog zal je bij deurposten moeten snijden
Frimu2
10 jaar geleden
Ik ga u +en want u snapt in ieder geval het snijverlies verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank !