Wat is er aan de hand met mijn CV?

Ik heb een Nefit combi-ketel 2510-V

Als de CV aanslaat verwarmt hij de radiatoren snel, maar zodra ik warm water wil duurt het 15 minuten!

Opvallend is dat hij bij warm water steeds aanslaat en afslaat.

ik verdenk 2 dingen:

2/3 wegsklep ) duurt lang tot hij zich overschakelt naar warm water?
thermostaat ) denk dat het water warm is en schakelt zich uit.

Graag jullie ideeën!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vrees, dat het normaal gedrag is.
- Het warm water heeft voorrang, de verwarming werkt niet als het warm water gebruikt wordt.
- Als je de kraan niet helemaal open zet zal het warm water niet alle energie nodig hebben, de ketel slaat dan steeds af en aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
de driewegklep schakelt in een paar seconden om.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
good job

Andere antwoorden (1)

Vooraleer een onderdeel te verdenken beter eerst het volgende controleren: Normaal heeft warm water altijd voorrang, en dient de temperatuur van het warm water lager ingesteld zijn dan het circulatiewater.