Vensterbank
Een vensterbank maakt een raampartij echt af. Daarnaast kun je er allerlei spullen op kwijt zoals planten, kandelaars, een vaas met bloemen of de kat die graag naar buiten kijkt…
Als je al een vensterbank hebt, kun je er voor kiezen om deze weg te halen of om de nieuwe vensterbank er over heen te plaatsen.

Over bestaande vensterbank
Neem een meubelpaneel met een breedte naar keuze en zaag deze op maat. Is de oude vensterbank van hout, dan kun je de nieuwe vensterbank daar op vastschroeven. Om geen schroefgaten te zien, boor je gaten met een proppenboor. Boor eerst een gat van ongeveer een centimeter diep. Daarna boor je door hetzelfde gat nog een kleiner gat voor de schroef die door de gehele plank gaat. De gaten kun je opvullen met propjes resthout. Heb je een vensterbank van steen, dan kun je de nieuwe vensterbank verlijmen met montagekit.

Heb je een raam met hoeken (bijvoorbeeld een erker), meet dan de hoeken op met een zwaaihaak en teken dit af op het materiaal waar je de vensterbank van maakt.

Geen vensterbank
Heb je nog geen vensterbank, dan kun je de nieuwe vensterbank aan de muur bevestigen met wandbeugels. Ook kun je hem aan de ondergrond vastmaken met montagekit. Er zijn ook speciale klemmen waarmee je een vensterbank aan de radiator kunt bevestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Precies, met kit, cement of lijn.
Of je maakt wat houten latjes als frame waar je de vensterbank op vastmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed ontvetten, en dan..., montagekit. Dit 'vult' goed en hecht super...