Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben de IKEA spullen in heel Europa dezelfde maat?

Ik heb een keuken in Nederland gekocht en ga die in Duitsland plaatsen. Kan ik in Duitsland onderdelen kopen als ik iets vergeten mocht zijn (een kastje, deurtje of plank bijvoorbeeld) of kunnen de afmetingen afwijken t.o.v. Nederlandse producten? Ik weet dat de maat op de doos staat, maar in Duitsland is de dichtsbijzijnde IKEA 120 km rijden en dat doe ik graag maar liever niet voor niets.

paulus811
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jahoor, als het nummer overeenkomt is het product gelijk. Het zou veel te duur zijn om verschillende maten te produceren (daarom zijn ze zo goedkoop).

Goed het nummer op de doos checken dus (het productnummer waarmee je het bestelt of opzoekt in het magazijn).

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja: in Nl kun je kijken of het bepaalde product op voorraad is. Check even of je dat in Duitsland ook kan doen zodat je nooit voor niets rijdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
dank voor je geruststellende antwoord. Er staat idd een artikelnummer op, dat wordt dus goed opletten in die enorme stellingen.
paulus811
12 jaar geleden
goeie tip, ik heb even gekeken en tot mijn vreugde werkt de controle of iets op voorraad is precies hetzelfde als hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn, veel succes.... en dat heb je wel nodig voor Ikeakeukens, niet eens voor de kastjes dat hebben wij zelf gedaan maar de apparatuur aansluiten (prof) was nog best wel lastig. Prof klaagde ook over de verschillende niet logische nederlandse aansluitingen!
paulus811
12 jaar geleden
dank voor je goede antwoord.

Andere antwoorden (1)

De producten zijn gelijk. Alleen gasovens en gaskookplaten zou ik in het land aanschaffen waar je deze ook gaat gebruiken. Branders en drukventielen worden geleverd op de daar gebruikelijke gassoort en leidingdruk. Deze wijken in het buitenland veelal af van het Nederlandse gassoort en leidingdruk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding