ladder met 2 delen uitschuiven. hoe doe ik dat?

ik heb weinig ruimte in mijn achtertuin dus op de grond zal moeilijk gaan. hoe moet ik het dan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewoon rechtop. Je zet de ladder rechtop en houdt hem met 1 hand vast. Met de andere hand schuif je het tweede deel naar boven. Zet je voeten tegen de bomen van de ladder zodat hij niet onderuit kan schieten. Een andere methode is om hem tegen een muur te zetten waarna je het tweede deel rustig naar boven schuift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard kan dat maar let wel op dat als je op het keukentrapje staat en je kijkt naar boven dan heb je snel de neiging je evenwicht te verliezen. Beter is he t dan om hem tegen een muur te zetten en terwijl je het tweede deel naar boven duwt, zelf ook een stapje hoger te gaan staan op het onderste deel.
Die uitschuifladders zijn vrijwel altijd van aluminium. Dat is om te zorgen dat ze lekker licht zijn. Je moet namelijk het bovenste deel uitschuiven terwijl hij al tegen de gevel staat. Ik maak uit jouw vraag op dat je ervan uitgaat dat je hem liggend op de grond (de ladder, niet jij) uitschuift, maar dat moet niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich klopt dat, maar zo'n ding weegt weinig. Trek hem gewoon met een hand een klein stukje los van de muur. En met de andere hand duw je het tweede deel naar boven.