Wat is het verschil tussen een dremel en een renovation tool?

Mijn man is bijna jarig. Hij heeft de Renovation Tool gezien op tv en dat leek hem wel wat. Ik vind dit echter iets te duur voor een verjaardagscadeau. Tijdens het zoeken naar een multitool kwam ik uit bij een dremel. Wat het het verschil een een dremel en renovation tool?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Dremel is een merknaam.
Vaak gaat het om het zelfde apparaat, maar dan van hetzelfde merk.
Troost je, veel van die dingen zijn onderling uitwisselbaar.
Ik werk al jaar en dag met een multitool van de kwantum, is een soortgelijk apparaat.
En de bitsetjes ( de opzetstukjes ) haal ik bij de action vandaan als ze in de aanbieding zijn.
Maar ook de originele dremel tools passen hierop.

Toegevoegd na 12 minuten:
Vaak gaat het om het zelfde apparaat, maar dan van "hetzelfde" merk.
Moet natuurlijk zijn "van een ander merk"

Maar als hier de originele renovation tool bedoelt wordt, dat is weer een ander soort gereedschap dan de dremelachtige tools.

Dit apparaat werkt onder een hoek van 90 graden en ook weer met allerhande hulpstukken.
En is voor het wat zwaardere werk toegerust.

zie ook
http://www.tommyteleshopping.com/home/renovation-tool.html?utm_source=Google&utm_medium=CPC&utm_campaign=ReachLocal&scid=40386&cid=24183&tc=13052216573891484&rl_key=4ea57c8ea1ec61a4f2edca4d96442541&kw=8474923&pub_cr_id=19369604093&dynamic_proxy=1&primary_serv=www.tommyteleshopping.com&rl_public_qry=1&rl_track_landing_pages=1

en

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=DREMEL&WT.mc_id=google&insert=8J&WT.srch=1&gclid=CJyB4Yb9qbcCFWfItAod1nYArg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jouw vraag leest denk ik dat je die reclame bedoelt waar ze een kozijn "inzagen" met een plat stukje? zo ja, kijk dan eens wat verder want je heb soortgelijke produkten van andere merken voor rond de 50 euro, ik dacht dat ik er ook een gezien had bij de lidl maar zeker weten doe ik niet. Een dremel is een merk die meer gespecialiseerd is in slijptolletjes, kleine fijn schuur en slijpgereedschap, een heel andere stuk gereedschap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om te beginnen is het verschil kwaliteit. Renovation tool is een volslagen onbekend merk, maar Dremel is een bekend en goed merk, maar ook niet goedkoop.

Die renovation tool lijkt wel een geweldig apparaat, ik zag dit bij Tommy teleshopping. En ze kunnen het op tv allemaal geweldig brengen, op de site staat:
"Eindelijk een geweldige, professionele oplossing die zaagt, schuurt, slijpt, schraapt, snijdt, reinigt en polijst - zonder dat u van gereedschap hoeft te verwisselen."

Dat is best handig maar werkt het ook in de praktijk. Dremel is misschien minder handig omdat je steeds hulpstukken nodig hebt, maar het is kwalitatief wel een goed apparaat. Maar de kosten zullen vergelijkbaar zijn, Dremel is zelfs iets duurder.

Maar er zijn ook nog andere merken, zoals Kinzo en die zijn aanmerkelijk goedkoper, te koop bij bouwmarkten zoals Karwei, Praxis. Kwalitatief zijn die natuurlijk minder en als je man heel veel met zo'n apparaat werkt of gaat werken is kwaliteit natuurlijk het belangrijkst. Heeft hij het apparaat alleen maar eens af en toe nodig voor een klusje dan kun je ook best voor een goedkoper merk kiezen.
10 jaar geleden
Het apparaat waar de renovation tool van afgeleid is is de Fein multitool, die al vele jaren gemaakt wordt. Maar apparaten die alles beweren te kunnen, kunnen niks goed. Ik heb een Fein, maar alleen kleine zaagklusjes in hout en zacht metaal gaan uitstekend. Het afzagen van een enkele spijker kost een zaagje van pakweg 8 euro! Het apparaat werd ontworpen om kit te vervijderen, ook dat gaat prima, de rest is naadje, vooral het schuren. Door de oscillerende schuurbeweging loopt het papier direct vol.
Bedenk, voor je zo iets koopt, of je vaak op moeilijke plaatsen hoekjes uit moet zagen, en vergeet het 'multi'. Koop iets dergelijks gewoon bij de praxis of zo.