Wat betekenen de maten voor de uitloop van de keukenkraan?

Mijn keukenkraan is lek. Nu wil ik een nieuwe uitloop aanschaffen, maar wat betekenen de maten van de uitloop? Er staat bv bij 3/4 en 200mm. Wat betekent die 200mm? Is dat de lengte van de uitloop? Of is dat de afstand van het hart tot het einde van de uitloop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3/4 is 3/4 inch ongeveer 2 cm. Of de 200mm een hoogte of een dieptemaat is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3/4 is dus de koppeling.

Het beste antwoord

3/4 is de schroefdraad van de kraan en de uitloop.
200mm is de lengte van de uitloop,vanaf de kraan naar voren gemeten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

3/4" spreekt op de schroefdraad die op het kraanwerk zelf geschroefd wordt.
Terwijl die 200 mm de vrije hoogte is tss de uitloop openening en het grondvlak van de kraan, dat noemt men ook: sprong uitloop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende maten. 1/2 duims of 3/4. Het is handig als je de maat weet voordat je naar de winkel gaat. Aan de andere kant van de uitloop zit meestal een perlator die vaak een fijne draad heeft m22 binnendraad of m24 buitendraad. De lengte van de uitloop wordt meestal in mm aangegeven.