Welk hout is geschikt om te gebruiken op het zuiden ?

Ik wil de ijzeren garagedeur vervangen voor een houtenwand met deur erin. Ik zelf had het idee om Bankirai te gebruiken of gewoon 18 mm betontriplex.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je betonplex gebruikt kan dit in alle kleuren afgelakt worden. Of als je niet van schilderen houdt, compact vokernkunstofplaat die in verschillende kleuren te koop is.(Ook wel trespa genoemd) Dit is duurzaam. Mooier is misschien western-redceder rabbatdelen te gebruiken. Dit hoeft voor de levensduur niet behandeld te worden. Ik zelf vind het mooier om dit wel met een kleurbeits te behandelen.

Als je zou moeten kiezen tussen beide soorten dan zou ik bankirai nemen. Betontriplex is niet zo mooi en kan ook gaan verweren waarna het gevoelig wordt voor weersinvloeden. Bankirai is zelfs zonder onderhoud duurzaam. Het is wel een zware houtsoort. Wellicht zijn er nog andere opties die je kan overwegen? Er zijn diverse soorten hardhout en wellicht is red cedar ook een optie?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100