Als het donkergrijs is, dan eerst je muur wit verven, daarna kan de gele verf erover heen, er zijn met een goed dekkende verf 1 of 2 lagen geel nodig dan. Bij een lichtgrijze muur kan je ook direct het geel opbrengen, maar zal je wel een extra laag geel moeten aanbrengen. Kies voor een merk Latex, lijkt duurder, maar is zuiniger in gebruik, waardoor je minder nodig hebt en werkt veel prettiger, dekt ook beter. Bijv Histor, Sigma of Sikkens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima antwoord +1 van mij
Je hebt super goed dekkende verf en met een beetje geluk is dat genoeg. Het heet monodek of een andere naam (verschilt per merk). Laat je goed voorlichten in de bouwmarkt. Hier hadden ze met alle soorten witte verf laten zien hoe het dekte na 1x over zwart en zo weet je wat je kunt verwachten met geel of grijs.

Je zult dus moeten kiezen: of je koopt goedkope verf en je moet het 2 of 3x doen of je koopt dure verf en je hebt kans dat het in 1x kan of hoogstens 2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet wit schilderen, hooguit met licht grijs want licht grijs is het kleur wat zich het best van alle kleuren laat overschilderen en dan in eenmaal dekt.
De kans is groot dat u nadien met een goede kwaliteit verf in één laag kunt dekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt misschien een beetje raar,maar als je de muur eerst roze schildert,dan zou het geel in 1 keer moeten dekken. Succes!