Kan je een muur die met een grof profiel (geen spachtelpoets) is gestuct behangen met glasvezelbehang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Maak een foto van je muur en vraag t bij een goede behangerszaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gladde muur met deukjes: Ja

Een muur met structuur die op de muur ligt niet.
Deze structuur is er meestal wel af te schuren.
Hiervoor is een muurschuurmachine met afzuiging te huur.
Kan ook met een gewone alleen veel meer werk en zonder afzuiging loopt het schuurpapier snel vol.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met deukjes bedoel ik eigenlijk meer krassen en dan veel lijm gebruiken.
Voor de zekerheid kan je een proefstukje doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grof gestucte muur moet je een helemaal glad stucken, voordat je er met behang op kan.
Dit geld ook voor glasvezel behang.
Dan heb je weer een gladde muur.

Anders zou je er ook voor kunnen kiezen om hem te sauzen, maar begrijp uit je vraag dat dat de bedoeling niet is.

Vraag om te stucken bij diverse bedrijven een offerte op, want hier zit echt veel verschil in, maar vraag wel WAT men er voor levert.
Weet niet hoe netjes en strak je sommige dingen wil hebben, want dat is vaak het verschil tussen de prijsopgaves.