Welke lengte moet een slagplug hebben als je een balk van 44 mm aan een muur wil bevestigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
54K

Antwoorden (2)

Het ligt aan wat voor een gewicht het moet kunnen dragen en waar de muur van gemaakt is, Uitgaande van een stenen muur zou ik minimaal de dubbele afmeting dus 9 a 10 cm plug nemen. indien minder dan 7 cm plug zal het blijven hangen, ....maar zal de plug zich niet goed zetten.

Toegevoegd na 25 minuten:
Zorg dus dat in ieder geval het te splijten plug gedeelte helemaal in de muur zit.
Plaatje bij antwoord
Frimu2
11 jaar geleden
Beste,

Als je naar de slagplug kijkt dan zit er vaak een markering op. Deze markering geeft aan wat er minimaal in de muur moet.
Mocht er geen markering op staat ga er dan vanuit dat een 6 mm plug minimaal 4 cm in de muur zit en een 8 mm minimaal 5 cm.

Extra tips;
Als je meer zekerheid wilt hebben dat de balk die je monteert blijft zitten gebruik dan montage kit tussen de balk en de muur.

Bij monteren van de balk, kijk of de balk een kromming heeft. Zo ja, zet dan de balk met de "holling" tegen de muur. doordat je de balk dan op spanning monteert zit hij sterker op de muur vast.
Sla bij het erin slaan een paar keer net naast de slagplug, hierdoor schrikt de plug. Door erna weer op de slagplug te slaan komt deze beter in de muur vast te zitten.