Hoe haal ik houtskool van de muren af?

Mijn dochter heeft op de muur getekend met houtskool en stift.
(zie Afb) Hoe verwijder ik dit van de muren af?
Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan proberen met alcohol en weet ik veel wat voor middeltjes. Maar ik ben wel bang dat de verf ook er af gaat. Het beste is, als je de verf waarmee je die muur hebt geverfd nog hebt, netjes er over heen verven. (Misschien, voor de zekerheid dat je die vlekken zeker niet door de verf heen ziet, kan je het beste eerst dat stift en houtskool met een van die middeltjes er af halen en dan over de witte vlekken, die als gevolg van zo'n procedure zijn ontstaan, wegverven.)

Eerst stofzuiger met goeie filters. Dan sopje met veel water.

Bronnen:
http://www.vooroma.nl/vlekkengids/houtskoo...

Zo te zien is je dochter geen peuter meer? ;) Als ze al de juiste leeftijd heeft zou je dit haar zelf kunnen laten doen en eventueel samen een sopje maken van relatief veel groene zeep en wat soda er in oplossen. Laat het iets intrekken (paar minuten) en als het "zwaar" gaat probeer met ruwe kant schuursponsje voorzichtig en droog na mijn schoene doek en wat schoonmaakazijn voor geval dat stukje muur iets valer is geworden. Lukt het niet dan is in die tint overschilderen de enige optie helaas ;)

probeer het eerst met een (kneed)gum en daarna met de korst van een oude witte boterham.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100