Hoe haal ik houtskool van de muren af?

Mijn dochter heeft op de muur getekend met houtskool en stift.
(zie Afb) Hoe verwijder ik dit van de muren af?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor een ondergrond is het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou die muur opnieuw verven... Zoals hier al ergens gezegd, de verf gaat er misschien ook af. U kunt natuurlijk ook eerst proberen het eraf te krijgen, en daarna pas op nieuw te gaan verven als dit niet lukt.

Antwoorden (3)

Je kan proberen met alcohol en weet ik veel wat voor middeltjes. Maar ik ben wel bang dat de verf ook er af gaat. Het beste is, als je de verf waarmee je die muur hebt geverfd nog hebt, netjes er over heen verven. (Misschien, voor de zekerheid dat je die vlekken zeker niet door de verf heen ziet, kan je het beste eerst dat stift en houtskool met een van die middeltjes er af halen en dan over de witte vlekken, die als gevolg van zo'n procedure zijn ontstaan, wegverven.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst stofzuiger met goeie filters.
Dan sopje met veel water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer het eerst met een (kneed)gum en daarna met de korst van een oude witte boterham.