Bestaat er iets als hobby cement?

http://crafty-life.blogspot.nl/2012/07/pebble-flower-pot.html?m=1

Ik wil graag deze potjes maken maar wil het niet maken met cement van de bouwmarkt. Wat moet ik hier voor gebruiken en waar kan ik het kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Tegelvoeg werkt hier goed voor, het spul wat je dus tussen je badkamer tegels gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pot op de foto's wordt gevoegd met speciaal voegmiddel, dat ook voor badkamertegels wordt gebruikt. Het is dus geen cement. Het is ook in kleine hoeveelheden te koop bij bouwmarkten. Als je iets neemt van het eigen merk van de betreffende bouwmarkt, ben je niet zo duur uit. Als je iemand kent die mozaïekt, dan kan diegene je er ook vast wel aan helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Maar nog belangrijker is de lijm die je gebruikt om de steentjes op te plakken.
Ik zie dat die op matjes gelijmd zijn.
En zo'n metalen potje vereist dan wel een goede hechting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als lijm kan je het beste (transparante) siliconenkit gebruiken. Dat hecht werkelijk op alles, en als het vast zit, dan zit het ook echt goed vast. Ik werk er altijd mee, op glas, metaal, steen etc.! ;-)