Wat houdt de BTW verlaging voor verbouwingen precies in?

Het toeval wil dat ik volgende maand ga verbouwen, maar wat heeft de verlaging voor mij dan voor gevolgen? Geldt de verlaging ook op werkuren, materialen e.d.?

Is er misschien een overzichtelijke site welke mij kan adviseren?

Ik heb gezocht op Google, maar werd er niet veel wijzer van.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/btw-tarieven?gclid=CLLkoKO_s7UCFYfJtAod1hEAOA
Antoni
11 jaar geleden
De plannen moeten nog worden behandeld door de Tweede Kamer en door de Eerste Kamer. Daarna moeten ze nog worden vastgelegd in regelingen of wetten. Het kan nog maanden duren, voordat de BTW daadwerkelijk verlaagd is. Ga maar op zijn minst uit van 1 juli 2013, voordat de verlaging werkelijk is vastgelegd in beleid.
Antoni
11 jaar geleden
Op deze site http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/verlaging-btw-verbouwingen-renovatiewerken-bestaande-bouw staat dat de verlaging start per 1 maart 2013 en duurt tot 1 maart 2014.
Antoni
11 jaar geleden
Mijn eerste reactie was dus niet helemaal juist... Ik ben erg verbaasd over de snelheid waarmee deze plannen beleid worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben weer een op wijzier geworden. Heb nog wel een aanvullende vraag; geldt de BTW verlaging alleen op de gemaakte werkuren of ook op bijvoorbeeld de materialen welke ze zullen gebruiken?
Antoni
11 jaar geleden
Ik vind de teksten in de websites en de documenten die ik daarover vind, niet erg duidelijk. Misschien kan iemand anders je laatste vraag beantwoorden. Informatie vind je op deze websites: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/02/13/breed-akkoord-voor-woningmarkt-en-bouwsector.html en http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/02/13/kamerbrief-over-de-aanpak-van-de-problemen-op-de-woningmarkt.html en in dit document http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/02/13/kamerbrief-over-de-aanpak-van-de-problemen-op-de-woningmarkt/kamerbrief-over-de-aanpak-van-de-problemen-op-de-woningmarkt.pdf Er staat eigenlijk steeds hetzelfde, op de eerste website staat dit: "Bouwen Het kabinet en D66, CU en SGP gaan de investeringscapaciteit in de bouw stimuleren door:
Een BTW-verlaging van 21 naar 6% voor verbouwingen en renovatiewerken in de bestaande bouw gedurende een jaar, ingaand 1 maart 2013." en in het PDF-document (de brief aan de Tweede Kamer): "De BTW op verbouwingen en renovatiewerken in de bestaande bouw wordt per 1 maart voor 1 jaar verlaagd naar 6%. Met deze maatregelen worden investeringen op de woningmarkt aangejaagd en de bouwsector versterkt." en "15. De BTW voor verbouwingen en renovatiewerken in de bestaande bouw wordt per 1 maart en voor 1 jaar verlaagd (tot 1 maart 2014) naar 6%."

Het beste antwoord

Die site komt nog wel hoor,het is pas bekend.
En verder heel eenvoudig,geen 21 maar 6% btw.
burgos
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je dus een aannemer inhuur voor een verbouwing betaal je dus voor de arbeidsuren 6 % btw.