laminaat doorlopend leggen van woonkamer naar gang maar ook tot in de meterkasten is niet mogeljk. Waarom niet?

Ik heb een plattegrond bijgevoegd met globaal de maten van mijn woning. Bij navraag in de laminaatwinkel werd mij verteld dat het doorlopend leggen van laminaat, van de woonkamer tot in de gang wel mogelijk was. Maar dat de meterkasten in de gang weer niet konden worden meegenomen hierin. Ik snapte het niet helemaal. Waarom is dit niet mogelijk?

Ik zou ook de slaapkamer direct doorlopend willen bevloeren met laminaat. De rode peil geeft de richting aan in welke de lange zijden van de paminaat-delen zullen worden gelegd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (6)

Ik heb pas geleden ook laminaat aangelegd en ook doorlopend. Doorlopend of niet maakt niet uit maar als je in de meterkast ook laminaat wilt aanleggen dan wordt je laminaat vaak geblokkeerd door buizen, pijpen enz in de meterkast waardoor de laminaat in de meterkast niet netjes uit zal zien. Ik denk dat de verkoper dit bedoelt. Als de einde van de laminaat niet tegen de muur aan komt waardoor je geen plint kan gebruiken dan kan je een afwerkprofiel kopen. Dit komt dan op je laminaat als je geen plint kan gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou er wel rekening mee dat de temperatuur kan verschillen per kamer: dit leidt tot uitzetten van het laminaat en dan past het niet meer goed. Ik heb zelf een appartement en heb op het gezicht alles doorgelegd maar precies onder de deuren zit een platte drempel. Hieronder heb ik het laminaat elkaar niet laten raken. Visite merkt hier niets van! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze living in een vorige woning was ook iets meer dan 9 meter op 3 meter breedte met haaks daarop een inkom hall met +/- dezelfde afmetingen als de uwe met daarnaast een berging van 2,5 m op 2 m.
De woonruimte heb ik ook zoals op uw tekening geplaatst MAAR in de hall + berging liepen de latten laminaat haaks op die van de living. Ik had dus een overgang tss beiden die ik afdekte met een speciaal daarvoor geschikte lat.
Quick-step heeft zelfs profielen in dezelfde kleur.
Wel rond op en tss beide ruimtes een speling laten van 1 cm en dit alles lag op een mousse onderlaag.

Op die manier heb ik nooit problemen gehad en zie niet in waarom u dit niet zou mogen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben boven op alle kamers en onze alé zoals wij dat zeggen ook laminaat gelegd, we begonnen op de alé en nadien als die af was naar onze kamers zonder er plaats tussen te laten, alleen tegen de muur staken we een latje tussen van een halve cm., die we er daarna weer uithaalden, voor de speling als de laminaat zich zou uitzetten, dat is alles en daar boven tegen de muur zetten we onze plinten. Alles was mooi aangesloten en iedereen vond het mooi, bij die meterkasten moet dat ook zo lukken mits een beetje aanpassing en creativiteit, maar ook een halve cm van de muur blijven doormiddel van latjes die je er weer uithaald nadien en daar bovenop de plint dan. Maar ik zou je wel willen aanraden om je laminaat in de andere richting te leggen anders gaat dit in de gang op niets trekken omdat uw gang te smal is, en zo kan je ook veel mooier naar de kamer verder werken. Maar met een latje tussen de laminaat naar de verschillende kamers zou ik zeker niet werken, dat ligt er toch bovenop en dat zie je, dat is moeilijker om te kuisen en gevaarlijk om tegen te schoppen. veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin dat het laminaat niet doorgelegd kan worden.
Heb al zo vaak voor klanten laminaat gelegd, en natuurlijk kan dit gewoon, het is alleen niet even gemakkelijk als jet laminaat overal doorlegt en overal laat doorlopen.
Normaliter heb je een bepaalde manier van leggen wat het leggen eenvoudig maakt en in uw situatie kom je in ander vertrek voor een tegengestelde manier van leggen te staan wat het bemoeilijkt.
Vaak zeggen de winkeliers of de mensen die het moeten leggen dat het niet kan omdat ze allemaal graag de weg van de minste weerstand willen bewandelen

Toegevoegd na 43 seconden:
Lamninaat zet zelden uit, maar krimpt in 95 van de 100 gevallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is prima mogelijk om het laminaat door te leggen in de gewenste ruimten. Praktisch gezien heb ik dat altijd al zo gedaan de afgelopen jaren. Het bezwaar van de verkoper zal wel zijn dat het bewerkelijk is om alle leidingen uit te zagen. Waar ik in de praktijk wel achter ben gekomen is dat er altijd hoogteverschil is op de plaats van de dorpel. Dit merk je als je stapt in de deuropening of je ziet in de loop der jaren toch dat het laminaat 'open' gaat staan. Zelf zou ik in jouw geval de kamer in de gewenste richting leggen. Maar overgangstrips gebruiken bij de slaapkamer en de hal. Optisch gezien is het denk ik ook mooier om het laminaat in de lengte te leggen, het doorleggen in de meterkast zal wat minder problemen opleveren omdat het een kleine ruimte betreft waar je ook niet echt op gaat staan. De slaapkamer kan dan in iedere gewenste richting gelegd worden maar met overgangsprofiel. Die profielen zijn overal te koop, bijvoorbeeld in de bouwmarkt.