hoe maak ik een kastenwand (van vloer tot plafond) met schuifdeuren, die zo weinig mogelijk opvalt?

In mijn (kleine) woonkamer heb wil ik een kastenwand maken die opgaat in het interieur. afmetingen : 3.4O m hoog en 4 m breed, ca. 30 cm diep.
Omdat er een zetel voor moet staan, dacht ik aan schuifdeuren.
- kan ik een systeem maken waarbij ik slechts 3 schuifdeuren moet plaatsen? Ik wil wel de volledige ruimte gebruiken (zodat ik de bovenkant kan afwerken met een sierlijst, zoals de rest van het plafond).
- hoe zorg ik ervoor dat die kast zo weinig mogelijk opvalt, dus eigenlijk de eerst aanblik lijkt alsof daar een muur is ipv een kast.

11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

In de dhz zaken zijn allerlij kastwanden te-koop
Zet een rails in het plafond,en op de vloer.
De deuren zijn verkrijgbaar in elke maat die je wil.
Is je slaapkamer behangen? of heb je gladde muren,
werk in iedergeval je deuren het zelfde af als je slaapkamer
muren, dan vallen ze niet op,evt kan je ook 1 deur met een
spiegel nemen,dat geeft ruimte om te zien.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde je kamer muren.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hieer om de woonkamer, maar toch een goed antwoord, neem niet de duurste deuren en verf of behang ze in de kleur die je ook in de woonkamer hebt. +
burgos
11 jaar geleden
Ik heb het al bewerkt. vergiste mij.
Sorry, sorry
liveisgreat
11 jaar geleden
ik ga het helemaal zelf maken dus geen kant en klaar systeem want het moet perfect passen. kan dat met die rails dan?
burgos
11 jaar geleden
Ja die rails kan je zo kopen,hebben wij in de slaapkamer gedaan.
En het materiaal voor de deuren hebben wij ook in de bouwmarkt gekocht.Let er wel op dat je iets koopt wat niet krom trekt,anders is de ellende niet te overzien.
burgos
11 jaar geleden
Zou je misschien vouwdeuren overwegen?? is wel duurder.
burgos
11 jaar geleden
Offf? een mooi gordijn?
liveisgreat
11 jaar geleden
wel, een gordijn is echt niet ideaal. vouwdeuren zouden ook wel okee zijn, maar kan ik die niet zelf maken?

Andere antwoorden (1)

Wat juist het meeste gaat opvallen zijn schuifdeuren omdat er dan altijd minstens 1 voor een andere langs moet schuiven. Je kunt doen wat je wilt maar door dat schaduweffect gaat het nooit op een muur lijken. Ik zou de stoel goed verplaatsbaar maken en greeploze deuren gebruiken die gewoon open kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
Heb ik me ook al bedacht, maar het probleem is : die stoel is mijn zitbank. Dus niet zo makkelijk verplaatsbaar helaas :-(. en hij kan ook niet op wieltjes gezet worden want het is een bank met poten.
het enige wat ik zou kunnen doen is hele smalle deuren nemen die nog tussen mijn zitbank passen, maar dan heb je weer veel "naden" dus dat zie je ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het is gewoon niet echt haalbaar denk ik dat het niet opvalt maar na een poosje zie je het niet meer, dat scheelt ;) Je wil je deuren ook wel erg breed: 3 deuren van 1,33 breed is veel te breed.
liveisgreat
11 jaar geleden
hu? ik zie soms in interieurtijdschriften van die brede deuren die een hele keuken verstoppen. zoiets zou natuurlijk ideaal zijn....
hoop echt dat ik dat zo breed kan maken