Hoe krijg je kinderbeveiliging weer uit het stopcontact?

Ik heb van die witte beveiligingen gekocht voor het stopcontact, zodat de kinderen er niet met hun vingers in kunnen. Aan de achterkant zit een plakker, zodat hij blijft zitten. Nu vraag ik mij af hoe ik ze er later weer uit kan krijgen, want hij zit dan wel vastgeplakt. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
37.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je koopt ze en wil ze weer eraf hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, daarom had ik ze nooit met plakkers!
Antoni
11 jaar geleden
GiovanniS, later! Dat kan ook over tien of vijftien jaar zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga ze er pas afhalen als ze wat ouder zijn. Is bedoeld voor oppaskinderen en die worden ook ouder. Dus dan wil ik ze er ook weer uit hebben. Ben ook van plan om binnenkort te gaan verhuizen en dan zal ik ze ook moeten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zit er een gaatje in het midden? Een soort sleutelgat? daar hoort een wippertje bij dat je er in steekt, een kwart slag draait, en dan trek je hem zo los. zo niet, iets als een schroevendraaier aan de zijkant prikken en wippen. eventueel stroom er af, dan kan je wat meer ontspannen aan het wriemelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit geen gaatje in het midden. Alleen 2 gaatjes waar de stekker in kan en die dan gedraaid moeten worden

Antwoorden (2)

Gewoon er uit pulken met een mesje of met een schroevendraaier.
Als je iets scherps langs het randje zet, dan komt dat plakkertje heus wel los.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige manier, maar bedenk wel dat je dan met een in een stopcontract aan het prutsen bent..
Pak dus een geïsoleerde schroevendraaier of haal de stroom er ff af. Doe dit ook niet als er kinderen in de buurt zijn, het is geen goed voorbeeld om..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad ff met een geïsoleerde schroevendraaier doen, je bent wel bij een stopcontact aan het prutsen. Ikzelf heb van die beveiligers waar wel gaatjes inzitten voor evt. stekkers. De stekker doe ik er dan in en dat ding moet ik dan een kwartslag draaien zodat hij los komt van het contact en ik hem er zo uit kan wippen. Zijn evt. te koop bij Ikea , 12 st. voor 1,99 geloof ik als je zo'n Family pas hebt.
Het zijn dus stopkontakten met de bevestigingsschroef in het midden van de dekplaat? Zodat de beveiliging over het boutje zit? Wanneer je dus niet aan het boutje kan, en het zaakje gelijmd is, stel ik voor met een verhit mes, schroevendraaier ... het middendeel van de stop, vanuit het midden, de kunststof te smelten en weg de duwen.Zo kan je aan de shroef, en los vijzenmaar.Nieuw platje mss.