Hoe kan ik mijn butaangas aansteker bijvullen?

Met een gewone bijvul fles lukt het niet, alles gaat erlangs. Iemand zei dat ik gewoon aanstekervloeistof moet gebruiken. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
jc54
11 jaar geleden
Wat ik hier op de foto zie, lijkt me geen vulopening. Kan er nog een foto bij van de gehel aansteker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel degelijk de vulopening. Daarom vind ik het ook zo gek dat er tegen me gezegd werd dat er aanstekervloeistof in moet.

Het beste antwoord

Daar moet gewoon aansteker vloeistof in hoor. Als het erlangs loopt, past het tuitje van de bus aanstekervulling niet goed op het vulgat van de aansteker. Ik heb zelf ook zo'n aansteker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heet het dan eigenlijk een butaan aansteker?

Andere antwoorden (1)

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dat een butaangas aansteker werkt op aansteker vloeistof.
Bovendien lijkt het me levensgevaarlijk.
Bij zo'n fles gas worden toch diverse aan sluitnippels voor de aansteker bijgeleverd
er zal er heus wel één bij zitten waarbij je het gasverlies tot een minimum beperkt.
Misschien is het toch verstandiger te stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aansteker kan natuurlijk ook voor kaarsen of het gasfornuis bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat soort dingen er mee gaat aansteken, ben je verplicht de aansteker horizontaal te houden en dat loopt niet altijd even goed af.