hoe maak je van papier mache een grote uggs?

wij doen surprises voor sinterklaas en ik heb iemand die bijna alleen maar uggs aan heeft dus ik dacht ik maak een grote uggs van papier mache maar hoe maak ik dat??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Maak van kippengaas een uggs, mogelijk moet je het dubbel doen, al naar gelang hoe groot hij moet worden, daarna beplak je hem met kratten die geweekt zijn met behangplaksel.
Ga hier net zo lang mee door, totdat alles er mooi en glad uit ziet.
Nu goed laten drogen, om het later te beschilderen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zou ik het ook aanpakken. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zou ook mijn aanpak zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik zou dan de kratten vervangen door kranten ;-) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tis maar een ennetje en een teetje. ;-) Stom!!

Andere antwoorden (1)

Het idee van Ed is een heel goed idee.

Wellicht ook een idee, om (een) rubberlaars(-zen) eerst met aluminiumfolie te bekleden en dan met krantenstroken (die je eerst met behangplaksel goed insmeert ) te bekleden. Zeker 7 lagen. Nadat het allemaal goed gedroogd is, kun je het van de mal (rubberlaars) afknippen en weer met krantenstroken en behanglijm aan elkaar lijmen. Na het drogen, kun je de Uggs een kleurtje geven met b.v. acrylverf, of beplakken met gekke/mooie/(-verzin maar wat) plaatjes. Daarna aflakken met een glanslak. (Wanneer je er echt werk van maakt, dan belandt jouw werk niet direct na de Sinterklaasviering in de vuilnisbak !)