Wat zijn de mogelijkheden voor een wandcontactdoos waar een kast voor komt te staan?

We hebben een ingebouwde wandcontactdoos die achter een kast komt te staan maar we hebben die wcd nog wel nodig. We kunnen een gat in de kast zagen en een verlengsnoer erop aan sluiten maar zijn er nog andere manieren waardoor we geen gat in de kast krijgen? Een manier die iemand zonder veel kennis van zaken zelf kan aanleggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me toch het beste om die gewoon te verplaatsen. Een centimeter ruimte ofzo hou je wel achter de kast, zodat je niet hoeft te gaan frezen. Een beetje doe-het-zelver moet daar niet al te veel moeite voor hebben. Met twee linkerhanden zal het toch een gat in de kast zagen worden vrees ik - als dat goed gaat ;) http://www.moviq.nl/nl/Alles-over-klussen/inzicht-in-elektra/Elektra/Stopcontact-verplaatsen/648#.UQfvsjcUqdA
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de hele kamer is al klaar, alle meubels staan er in en er is geverfd dus daar wordt niet meer gefreesd ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klein gaatje in de kast waar de kabel net doorheen kan, en aansluiten in de muur.Om het gat in de muur te dichten, bestaan er blinde plaatjes(NIKO) of de draden in de muur isoleren, dicht pleisteren, en enkele laagjes verf, die uitgerold wordt( fade out) Met een redelijk matte verf zie je het niet.Wil je geen gaatje in de achterwand, misschien in het vloerdeel.In een hoek buiten zicht kan het ook.

Het beste antwoord

Ik heb een soortgelijke situatie opgelost met een plattestekker zoals in de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand in mijn familie en kennissenkring kent dit ding, ik denk dat conrad heel blij is met jouw reclame en ik hoop dat je aandelen hebt ;) Mijn exemplaar is gisteren gepickt in Zuid-Duitsland en is onderweg! Bedankt voor je geweldige oplossing.

Andere antwoorden (3)

U kan in de wand van uw kast een rond gat maken en er een speciale inbouwdoor in monteren waar dan uw stopcontakt in gemonteerd worden.
Dit is de meest praktische veiligste oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit snap ik even niet, wat zie ik nu op het plaatje? Ik wilde dus al gewoon een gat maken in de kast en dan een verlengsnoer aanleggen met een opbouwstopcontact naast de kast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door middel van die inbouwdoos kan u vakkundig het stopcontakt in de wand van uw nieuwe kast monteren. Proper en veilig.
Het wandcontact uitbouwen, de draden doorverbinden met een verlengsnoer 2.5 # en een nieuwe plaats maken in de muur, of een blok met meerdere contacten, die los ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch precies de manier die ik al in gedachten had of begrijp ik je niet goed?
Hangt er van af wat voor kast het is (foto van situatie is altijd handig). Uitgaande dat het een spaanplaatkast (Ikea-stijl) is, kan je dan het beste die hardboard achterwand eruithalen en deze vervangen door een aluminumkruis op de hoeken. Als de kast uit, zeg 3 segmenten bestaat, hoef je maar van 1 segment die achterwand eruit te halen, een kruis is dan eigenlijk niet nodig. Die WCD kan je dan gewoon gebruiken, mits icm een verlengsnoer. Als dit verlengsnoer uit de kast moet komen ;-), dan ontkom je er niet aan dat je toch aan de zijkant een gaatje (rond 12mm) zal moeten boren.

Als het een massief eikenhouten kast is, zou ik die achterwand vervangen met een goedkope plaat hout en daarin dan een gat te boren. Een gat aan de zijkant hoeft dan niet (ook niet in bovenstaand geval), als de kast voor de plint komt te staan. Dan boor je gewoon in de achterkant bij een zijkant een gaatje voor het verlengsnoer.