Hoe kan ik een "te" grotere cupmaat naar een kleinere maat naaien?

Ik heb vandaag samen met een vriendin een bikini gekocht want er was een uitverkoop in de stad. En ik vind mijn pasgekochte bikini echt zo schattig en leuk, maar hij is een paar maten te groot. Is er een "creatieve" manier, bijvoorbeeld (liefst) door te naaien, om het toch kleiner te maken? De maat is 42 en het moet naar 36.

Ik kon het niet laten om het te kopen en ik dacht dat ik er wel uit zou komen, met mijn creatieve denking, maar ik weet niks van naaien. Want ik ben bang dat het verkeerd zal gaan maar ik wil toch heel graag mijn bikini zelf naaien. En ik heb een foto hierop gezet zodat u / jullie een beetje idee krijgt. ^^

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

Alvast bedankt <3
shootingstar ~

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keertje in de droger kan met badkleding al helpen.

Het beste antwoord

Er zit geen cup in he??

het deel wat je borsten bedekt zal te groot zijn dus moet je datgene wat tussen je borsten zit, innemen. Ook bij de sluiting moet je het innemen omdat het anders uit verhouding zal zijn.
Om het bij de sluiting in te nemen haal ik zelf altijd de sluiting los met een tornmesje, maak de bandjes korter en naai ik de sluiting weer vast.

Succes ermee;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, jaa dat antwoord had ik ook van mijn ouders. ;)) dankje! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit zo'n beugel dingetje aan de zijkant. Moet ik die dan gewoon zo laten?

Andere antwoorden (1)

ja, die koopjes, vaak kopen mensen dan dingen die te groot of te klein zijn.
Maar goed, je kan dit makkelijk oplossen. Koop een goedkope BH met softings (vind je wellicht ook in de uitverkoop) bij bv. zeeman of wibra of zo.
Die BH moet dan natuurlijk wél in je maat zijn. haal de softings eruit. Haal ook eventueel softings uit de cup die je gekocht hebt. Dan naai je de passende softings in je nieuwe BH. Heb je stof over, dan kan je de BH wat decoratief rimpelen of je kan hem innemen aan de naad. Met decoratief rimpelen bedoel ik : bovenaan de BH enkele gelijkmatige plooien maken en vastnaaien.
Als je geen softings wil kan je ook een gewone BH kopen in je maat in voornoemde winkels. Je haalt de eventuele beugels eruit, knipt de cups los van de rest. Dan naai je de cups als voering in je nieuwe BH. Bij overschot van stof kan je ook weer rimpelen.
Van het rimpelen kan je gebruik maken om meteen wat pailletten of kant of wat je ook maar mooi vindt bovenaan de BH vast te naaien.