Wat staat S.U.V.A voor? (Als in de Zwitserse freesbeveiliging)

Heeft iemand enig idee waar dit voor staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik ken de Schweizerische Unfallversicherungsanstalt, maar die bedoel je waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat kan wel aangezien dat daar SUVA van gemaakt kan worden. Weet u toevallig ook wat dat naar vertaalt wordt in het Nederlands?
Cryofiel
11 jaar geleden
Zwitsers Ongevallenverzekeringsinstituut. Dat is een verzekeringsmaatschappij die Zwitserse werknemers verzekert tegen ongevallen. http://en.wikipedia.org/wiki/Suva_%28insurer%29
http://www.suva.ch/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer als in een algemene verzekerings instituut voor meerdere beroepen, komt wel dicht in de buurt. De afkorting is waarschijnlijk in het Duits zoals die van jouw, daarom is het nergens te vinden. Maar bedankt voor de reactie.
Cryofiel
11 jaar geleden
Mwoch, ik heb gewoon suva ingetypt in een zoekmachine. De eerste hit was de hoofdstad van Fiji, die kennelijk ook Suva heet. De tweede hit was de verzekeraar.

Antwoorden (2)

SUVA is een zeer uitgebreide Zwitserse Verzekerings en certificerings maatschappij.
De Suva

Verzekeringen plus

Suva is een onafhankelijke, non-profit vennootschap van publiek recht. In 1918, Suva opende haar deuren als de Zwitserse Ongevallenverzekeringsfonds. Suva de zakelijke activiteiten zijn gebaseerd op de ongevallenverzekering wet. Het bedrijf verzekert voornamelijk bedrijven in de secundaire bedrijfsleven, dat wil zeggen de industriële handel een commerciële ondernemingen.

Volledige Internet Suva's aanwezigheid: raadpleeg de Franse, Duitse of Italiaanse Web versies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
SUVA is een gerenommeerd onafhankelijk Zwitsers keuringsinstituut
ze hebben voor de hout industrie vescheidene beveilegingen ontwikkeld
en ze keuren machines en systemen