Wat is het goedkoopste alternatief om een plat dak van cement/beton waterdicht te maken?

Ik heb een plat dak van cement/beton. Nu wil ik zo goedkoop mogelijk dit waterdicht maken. Het hoeft niet mooi of beloopbaar te zijn. De goedkoopste alternatief die ik tot nu toe heb kunnen vinden is (2 componenten) epoxy dak/vloercoating.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zijn de kosten van de epoxy per m2?
En heb je een linkje, want ik denk dat het niet echt geschikt is en niet lang mee zal gaan op een plat dak. Brandrollen zijn waarschijnlijk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had voor me vakantiehuis gerekend, 100m2 kwam ik op 500 euro uit en met een 2de laag (wat aangeraden wordt) 1000 euro. http://www.coatingprotect.nl/NL/coatings.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Heb je ook een link waar je het verbruik per m2 vandaan hebt? Als ik hier kijk:
http://www.tm-technics.eu/Webshop.asp?cat=43825
en dan de pdf, dan hebben ze het over een verbruik van 1 kg per m2.
als 10 liter 200,- kost:
100 m2 dus 100kg~100liter =1880 euro.

Antwoorden (2)

Scheepsteer kan een goed alternatief zijn.
http://www.verfbestelsite.nl/scheepsteer.html
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een plak dak zal er veel meer gebruikt moeten worden dan aangegeven en of het dan nog goedkoop is?
Google maar eens op waterglas. Werkt heel goed heb ik veel verwerkt om vocht tegen te gaan