hoort een hydraulische krik zwaar te gaan?

heb een 20 tons krik, als pers,
als ik iets pers, gaat die na 10 keer persen,
Dan moet ik echt veel moeite zetten om te pompen,

als ik zonder iets er tussen pers gaat het allemaal soepel,

Ik hoorde van iemand dat je met een krik/pers wel meer kan persen dan aangegeven alleen dat is niet goed voor je pers,

Klopt dit? dus wanneer ik echt heel veel kracht moet zetten dat ik dan over die 20 ton heen ga?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de pers echt aan het werk moet is het normaal dat je meer kracht moet gaan zetten echter als er veel kracht gezet moet worden is het de vraag of je niet boven de maximale kracht van de pers zit of dat je werkarm (buis / stang die je in de krik schuift om te pompen) te kort is.

Ook is het mogelijk dat de persstang krom is en gaat klemmen als er druk op komt te staan, dit komt meestal door te zwaar belasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het vermoeden dat er te weinig olie in de krik zit.

Toegevoegd na 43 seconden:
Of verkeerde, het moet wel degelijk hydrauliekolie zijn.