Wat is een handig, goedkope manier om deksels op te bergen/hangen in het keukenkastje?

Ik wil ze niet op mijn pannen laten zitten, daar heb ik niet genoeg ruimte voor.

Ik ben geïnspireerd geraakt door onderstaande afbeelding, maar heb tot op heden zoiets niet kunnen vinden en zou ook niet weten hoe ik die stang zou kunnen bevestigen.

Dus wie heeft er een alternatief / kan mij hier bij helpen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Ikea (en vermoedelijk ook wel elders) hebben ze hele handige rekjes die eigenlijk bedoeld zijn voor tijdschriften, maar die uitstekend dienst doen als dekselhouder. Je kunt ze gewoon een de binnenkant van de kast(deur) schroeven, en er passen in de regel 5-6 deksels in. Meer dan genoeg voor een normale pannenset. Ik kan ze nu echter op Internet zo snel niet vinden (al heb ik ze recent in de winkel nog wel gezien), dus helaas geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, mijn deurtje gaat anders nog prima dicht ; inclusief deksels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De deksels op zijn kop in de pan, neemt toch geen ruimte in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, aangezien ik maar 1 kastje tot mijn beschikking heb moet ik de pannen in elkaar zetten (zonder deksel), anders passen ze niet allemaal in het kastje.

Antwoorden (8)

Tyraps vast nieten aan het keukenkastje. Dat deden wij in het studentenhuis. Geen papier nietjes gebruiken natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rubberen snelbinders strak bevestigen aan de binnenkant van het kastje, dan heb je hetzelfde als wat je op de afbeelding ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat is jouw definitie van 'strak bevestigen'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodat ze niet slap hangen. Van een beetje nadenken is nog nooit iemand dood gegaan hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk: Hoe zou je de snelbinders bevestigen? Maar in de andere antwoorden heb ik mijn antwoord al gevonden. *een beetje nadenken*, laat me niet lachen :)
Je zou eens kunnen kijken naar een borden rek. Die heb je met verschillende afstanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/
Er is een speciale houder in de handel, maar als je een beetje handig bent, kan je
zoiets ook makkelijk zelf maken met een plank, twee van die haken waar je kasten mee aan de muur verankerd en een ijzeren stang. (Zie video.)

Als het om ijzeren pannendeksels gaat, zou je magneten ook nog kunnen overwegen,
zoals hier: http://www.supermagnete.nl/project591
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
URL doet het niet. Is dat bedrijf failliet? Zie je wel vaker bij dergelijke producten. Als de markt verzadigd is houdt het op. Wel jammer, want het zag er goed afgewerkt uit voor weinig geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
URL doet het hier wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt natuurlijk de URL uit het filmpje, die doet het hier ook niet. Misschien een afstudeerproject geweest?
Als je googelt op dekselhouder zie je diverse afbeeldingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
handdoek rekjes ,die heb je in verschillende lengtes en die schroef je aan de binnenkant van je kastje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de deksels in een grote soeppan gedaan, die staat in dekast met de deksel erop, handig en hygienisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf gebruik ik hiervoor stangen van de ikea. deze zijn goedkoop en zien er strak uit:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20213538/#/00213539
Ik heb in de keuken zo'n lange stang aan de muur hangen, maar in een kastje werkt natuurlijk ook. Misschien is het een idee de stangen aan de binnenkant van het deurtje te bevestigen, anders kun je niet bij de achterste deksels wanneer het kastje vol staat. let dan wel goed op of de planken van het kastje dan niet in aanraking komen met de deksels als het deurtje dicht gaat.

Bij de ikea heb je ook officiële dekselhouders, maar die nemen natuurlijk wat meer sta-ruimte in:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/