Hoe krijg ik op een redelijk verantwoorde (gezondheid) wijze carbolineum uit bielzen, is er een middel wat je hiervoor kan gebruiken?

De bielzen zijn bedoeld als tafelpoten en aangezien er een behoorlijke geur van afkomt wil ik hiervan af.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

U kan dit op vrijwel geen enkele manier meer uit het hout krijgen, dat is natuurlijk net de bedoeling van carbolineum.
Het enige wat u kan doen is er rondom een aantal centimeter afzagen tot op blanco hout.
U kan al beter nieuwe kopen van een kleiner formaat die u tegenwoordig tamelijk goedkoop kunt kopen in een tuinzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb nieuwe poten gemaakt was niet te doen.

Andere antwoorden (1)

Je kan proberen het grootste deel er van af te schuren of te schaven. Voorts kun je het met petroleum (kerosine) bewerken. Allemaal niet echt heel milieuvriendelijk vandaar ook dat het gebruik ervan sinds 2001 verboden is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Carbolineum