Hoe maak je een reuze schaar?

Wij moeten voor een optreden een gigantische schaar maken die ook daadwerkelijk een knipbeweging moet kunnen maken. Heeft er iemand tips hoe je dit het beste kunt maken? Misschien van karton?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ik zou het als volgt doen:
Haal een goedkoop kinderschaartje uit elkaar, teken de snijbladen na en vergroot deze tot het gewenste formaat, knip de vergrotingen uit en zaag deze 2 keer per blad uit het hout (figuurzaag, of decoupeerzaag), zaag uit 1 van de 2 gelijke bladen het stuk uit, waar de schroef moet komen en plak de 2 overige delen met houtlijm op het snijblad wat nog 1 geheel is, zodat de schaar wat dikker wordt. Schuur het hout op, maak het hout stofvrij, breng grondverf aan en na het drogen de gewenste kleurlak. Doe dat met beide bladen. Boor een gat, op de plek waar bij het kinderschaartje de schroef zat en doe daar een bout in, zet deze vast met een moer, als deze niet te strak zit kun je knipbewegingen maken met de schaar, anders moet je de bout nog aandraaien of losser draaien.
Dit is geen goedkope methode, dus als je bij de feestwinkel een schaar kunt vinden in het juiste formaat, zou ik daar voor kiezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit stevig golfkarton de twee helften snijden en bekleden met aluminiumfolie? Verbinden met een splitpen (hobbyzaak)