Nee, laminaat is een duur woord voor geperste vezels met een hard bovenlaagje, ga je dat schuren is het afgelopen met je laminaatvloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het laagje is maar een mm dik of hoogstens enkele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de kunststoflaag is best wel dik, maar de printlaag waar het houtmotief in zit is heel dun, die schuur je er zo af.
Laminaat bestaat uit geperste vezels die door middel van lijm bij elkaar gehouden worden. Dit heet HDF. Daarop ligt de print van je laminaat wat het uiterlijk bepaald. Zo kun je dus van alles wat je kunt bedenken laminaat maken. Dat is gewoon een foto. Daarop ligt de beschermende laag. Die is gemaakt van melamine. Dit is een keiharde beschermlaag, die je niet kunt behandelen. Als je deze zou schuren, ben je alle beschermende eigenschappen kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik niet doen. Alleen echte houten vloeren kun je schuren en lakken. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet doen , plavuizen glans erover knapt het ook iets van op
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laminaat is niks meer dan een fotoprint op een hdf draagplaat met een melamine toplaag tegen de slijtage.