De allermakkelijkste (maar niet altijd de mooiste) optie als je WEL kunt stikken maar eigenlijk niet echt (technisch) naaien is de volgende :

Neem een lap soepele , lichte, niet kreukende stof (bijvoorbeeld jersey velours, vrij goedkoop) die ruim om je lichaam heen past en lang genoeg is. Zoom de lap rondom, en haal door de bovenzoom een touwtje Trek dit aan tot het nog maar net om je hals past. Zet het daar vast, en knoop met de uiteinden de cape om je hals.

Kun je wel (redelijk) naaien, (maar niet zelf patroontekenen) dan levert even googelen op Internet je tientallen zowel gratis als betaalde patronen op, met uiteraard verschillend resultaat, van heel eenvoudig carnavalskostuum, tot schitterende Fantasy-cape. De site uit de link is een leuke m te beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan je eigenlijk ook simpel doen met een gewoon dekentje ofzo

je kan gewoon een zwart dekentje of een zwarte handdoek om je schouders leggen en vastspelden met een veiligheidsspeld