Kortsluiting veroorzaakt op lichtpunt. Door met geisoleerde schroevendraaier tegen de draden aan te komen. Wat nu?

Aardlek weer aangezet, maar klapt er elke keer weer uit als ik lamp aan wil sluiten, help help

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Even controleren of uw lamp wel aan de juiste draden aangesloten is.
Dat moet blauw en zwart of bruin zijn maar zeker niet de geel/groene want die mag hooguit aan de aarding van de armatuur.
Klopt dit alles dan kan er een verliesstroom zitten in uw armatuur zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Haal stroom er af en controleer of er drsden tegem elkaar zitten. Haal deze van elkaar af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar schakelkast en kijken welke zekering er uit ligt resetten. Klapt hij er weer uit, dan kijken of draden tegen elkaar zitten of beschadiging. Of kaarsjes pakken ook gezellie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de lamp uit is en de aardlek klapt er dan niet uit, dan ligt het aan de lamp.
Deze lamp dus (laten) repareren of vervangen.
Als het de bedrading is in de leidingen, heb je een groter probleem, dan deze groep uitschakelen en eerst (laten) repareren.