hoe krijg ik verf van het lood in mijn glas en lood raam?

Ik ben mij raam aan het opknappen, het verf op het glas gaat er wel af. Nu weet ik niet hoe de verf op het lood verwijderrd kan worden?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (4)

Dat lood is zacht, dus met krabben krijg je het gevaar dat je erin blijft steken. Gebruik daarom waterproof schuurpapier en schuur het er heel licht af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thinner lost wel verf op maar geen lood. Met aceton ken het ook lukken. Let wel op dat er goed geventileerd wordt.
jc54
11 jaar geleden
Dit kan met Super Afbijt van Alabastine, het lood verkleurt er niet van en de verf gaat eraf.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about1504.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verfafbijt zoals hierboven staat. Heb ik bij mijn ramen, 50 stuks!! ook gedaan. Erop doen, wachten en voorzichtig eraf halen. Mij lukte het met een gewone verfkwast.Verfafbijt is ontzettend rotspul dus let op je handen. Het beste merk is Nitromors Force 15. Die Hollandse merken zijn waardeloos. Nitromors kun je in spuitbus kopen via internet. Moeilijk verkrijgbaar maar veel en veel beter, tot 15 lagen in 1 keer. Ik zal even opzoeken waar ik het gekocht heb en de link plaatsen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook in grote verpakking : http://www.mibv.nl/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=5172